onsdag den 24. december 2014

24. december 2014 - GLÆDELIG JUL!!!!

Søndag d. 12/8 – Dag 13.

Note 60
Ingen tømmermænd, men en grim smag i munden. Rødvin går jeg ud fra men da jeg har spist og børstet tænder har jeg det allerede bedre og er rimelig sikker på at jeg også kom over den bytur uden varige mén.

Note 61
Madpakker. Noget min bror altid har fået med hjemmefra når han skulle hjem til Aalborg men denne gang fik jeg også en Bestående af æg og et stykke chokoladekage. Mums
Afgang fra Skive med X-bus klokken 18.05 til Aalborg og derfra er der forbindelse til Frederikshavn med tog klokken 19.47 og så skulle jeg være hjemme klokken lidt over 21. men sådan ca. en halv til en hel time hurtigere end hvis jeg havde været med tog hele vejen. Til det er der jo kun en ting at sige. Faarveeeeel Langå station

Note 62
Min storebror og hans kammerat stod af på sidste stop inden endestation i Aalborg. Men jeg kunne da finde banegården. (okay man kunne se den fra rutebilstationen så det var ikke så svært men alligevel ). Hvad der er værd at bemærke er at banegården var bemandet på dette tidspunkt, så her fik jeg refunderet min returbillet som jeg havde købt i Frederikshavn i fredags. Men nu er toget her så jeg skriver senere.

Note 63
Normalt ville X-bus/tog kombinationen været hurtigere end at tage tog alene, men lige efter at vi kørte fra Hjørring station standsede toget og vi fik meddelt over højtaleren at toget havde haft en ”person-påkørsel” og at vi nu venter på at politi og Falck ankommer. En enkelt svensker bliver eskorteret af toget af en konduktør da han skal med en færge. Jeg gætter på at de sender ham med en taxa.
Nu er der gået en lille halv time og toget er bakket tilbage til Hjørring station. Togføreren må ikke køre mere, så dette tog kører ikke videre.

Note 64
Endelig med et tog igen. Da vi blev smidt af det sidste tog, blev nogle sendt med taxaer til deres videre destination. (Skagen for de flestes vedkommende) men Hjørring har altså ikke så mange taxaer at de pludselig kan sende 50 mennesker af sted, så de fleste blev tilbage og ventede på det næste tog, som jeg nu er på. Og den børnehaveklasse der også er her er ikke så lidt støjende, men jeg er ikke færdig med at finde Røde Oktober endnu så jeg kan altid lade som om jeg er meget optaget af den.

Note 65.
Min cykel stod der endnu. Men den var også punkteret så chancerne for at den stod der var vel 50/50, men klokken er 22.00 og jeg er i Frederikshavn igen. Mens jeg er ved at pumpe luft i cyklen kommer min veninde fra Internettet forbi. Hun har (selvfølgelig) været i Aalborg igen hos kæresten og nu er hun også på vej hjem. Til fods, så jeg spørger om hun vil have selskab, hvilket hun ikke har noget imod. Det betyder at jeg først er hjemme klokken halv elleve, men hvad fanden. At støde ind i hende og snakke med hende hjem kunne da veje lidt op på den elendige tur jeg har haft med DSB.

Men nu tror jeg det er sengetid. Og også afslutningen på disse notater. Jeg har været hjemme hos mine forældre for første gang siden jeg flyttede hjemmefra og nu er jeg kommet hjem til Frederikshavn igen. Det er vel som jeg læste på en vinduesreklame hos Home en af de første dage jeg var her. Der var et billede af Jesper Klein og ved siden af er teksten: ”Hjemme er der hvor du kan huske adressen”.